9 lækre idéer til påskebordet

Påsken er lige rundt om hjørnet, og det er da ikke et sekund for tidligt at begynde at spekulere på, hvad man så skal spise. I LCHF året rundt har jeg en masse opskrifter til påskebordet. Her er både sild og æg og rejer og laks på lidt alternative måder, og selvfølgelig en lækker lammekølle med hvidløg og ingefær. Nøj, det er godt!

Har du ikke bogen, har jeg gravet lidt frem fra bloggens arkiver. Jeg skal ikke selv i køkkenet denne påske, men hvis jeg skulle, kunne det sagtens være nogle af nedenstående dejlige opskrifter, der ville finde vej til mit påskebord:

TIL DET KOLDE BORD

LCHF-påskefrokost --> madbanditten.dk

GRØNT TILBEHØR PÅ PÅSKEBORDET

Grønt tilbehør på påskebordet! --> madbanditten.dk

 DE SØDE SAGER

LCHF påskeæg med hjemmelavet marcipan og nougat --> madbanditten.dk

Rigtig god fornøjelse! Hvis nu der godt kunne finde på at blive lidt stille her på bloggen i den kommende tid, er det, fordi jeg muligvis lige holder lidt ferie. Husk, at du også kan følge med på Instagram. Du finder mig på @janefaerber

Få hjælp og inspiration til sund livsstil

“Smukke billeder – tænderne løber voldsomt i vand og man får lyst til at afprøve dem alle”

Perfekt til Keto, Low Carb, LCHF og til dig der gerne vil spise sundt og lækkert!

Køb nu til 240,- (vejl. udsalgspris: 300,-): De bedste fra Madbanditten

6 kommentarer til “9 lækre idéer til påskebordet”

Skriv en kommentar

  1. Hej Jane
    kannæsten ikke vente til påske, hvor jeg vil lave en del af dine påske opskrifter.
    Kan jeg lave leverpostejen en uge før og fryse den ned?
    Med venlig hilsen
    Kathrine

    Svar
  2. Hvilke typer mandelmel bruger du i dine op skrifter i LCHF Året rundt? I opskriften på påskeæg og på de falske tarteletter står der bare mandelmel. Jeg er ret sikker på, at til påskeæggene er det det hjemmemalede og til tarteletterne er det det fedtreduceret mandelmel, men jeg bliver alligevel lidt i tvivl

    Svar
  3. Hej Jane
    Jeg er startet på LCHF og har det godt med det. Jeg har dog erfaret at jeg ikke helt spiser fedt nok. Jeg anskaffede derfor lifesum appen, som kan hjælpe med at holde styr på om jeg får fedt nok. ( blot her i opstarten). Men jeg som troede jeg gavde styr på det, opdager at jeg får alt for meget protein og for lidt fedt. Kulhydrat hsr jeg styr på. Når jeg så vil spise efter dine striks opskrifter, så får jeg alt alt for mange kcal pr. Måltid. Måske 670 for dine croque madame. Min bekymring er lidt, at jeg er bange for at få ALT for mange kcal og derved tage på.
    Jeg syntes stort set ikke jeg kan være striks uden at få for meget protein eller kulhydrat – fløden skal jo ned sammen med noget

    Svar
    • skal jeg evt. Lave nogle fedt bomber, for at få noget ekstra fedt? Jeg drikker også både fløde og kokosolie i kaffen

      Svar
    • Måske behøver du ikke hænge dig så meget i detaljerne, tænker jeg. Spis god mad, til du er mæt og spis igen, når du er sulten. Når hjernen overtager for meget, er det nemt at miste følelsen med den naturlige appetitregulering. På LCHF er det normalt ikke at spise så mange måltider om dagen og på den måde er der ikke noget i vejen for at et måltid indeholder mange kalorier. Det mætter jo bare tilsvarende i mange timer.

      Svar