Julevafler

Julevafler er da en hyggelig idé! Flere vafler til folket! Disse er glutenfrie, Low Carb og proteinrige. Super dejlige og mættende.

Julevafler til morgenmad

Hvis nu man gerne vil gøre juleaften til en fest fra morgenstunden, kan man jo overveje at starte dagen med at servere en portion dejlige julevafler. Vaflerne indeholder godt med protein fra hytteosten og mætter rigtig godt.

Jeg har også i andre tilfælde brugt julevafler som erstatning for æbleskiver til julehyggen. Men der har jeg brugt de lækre julede vafler med nougatskum

Julevafler - glutenfri og LCHF

Julevafler

Udskriv Pin
6 stk
|

Ingredienser

Forslag til toppings

Sådan gør du

  • Opvarm vaffeljernet.
  • Hæld æg, hytteost, sødning og krydderier i blenderglasset og blend til klumperne fra hytteosten er væk. Jeg brugte min stavblender her.
  • Tilsæt nu de to slags mandelmel og blend igen, til du har en lind dej.
  • Bag dejen lidt efter lidt i vaffeljernet. Smør det først med kokosolie, hvis der er brug for det.
  • Dejen er en smule tyk, så vær forsigtig med ikke at putte for meget dej i af gangen.
  • Server med dine valgte toppings, fx sammen med blødkogte æg og god kaffe (til de voksne).

Julevafler - glutenfri og LCHF

De bedste fra Madbanditten – kan forudbestilles nu ♥

Min nye bog, De bedste fra Madbanditten, indeholder opskriften på at få langvarig succes med en Low Carb-livsstil, hvad enten du ønsker et vægttab med Keto eller bare en sundere livsstil uden sukker og kornprodukter.

Læs mere her og forudbestil dit eksemplar: De bedste fra Madbanditten

12 kommentarer til “Julevafler”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Jeg har altså også et andet lille fif. Hvis du skal lave mandelmel fra friske mandler, så kør dem een gang til lidt grov konsistens. Hiv dem ud på pergamentpapir og lad smuldret tørre i en time eller to. Kør så videre. Resultatet er perfett

    Svar
  2. Hej
    Er flittig bruger af din blog, elsker dine opskrifter, men disse julebafler var simpelthen fantastiske. Tak for det

    Svar
  3. Åh, sikke nogle søde og lækre julevafler! Måsker er det bare din billestyling, måske er det selve opskriften, men jeg får lyst til at kaste mig ud i køkkenet og bage vafler NU! De er jo perfekte til dessert, snack eller morgenmad julestyle! Dem skal jeg bage i juleferien mens familien får rundstykker :D Måske de endda hellere vil ende med at have min morgenmad så ;)

    Svar
    • Hej Michael
      Mandelmelet fra Funktionel Mad er fedtreduceret og har et højere protein- og fiberindhold. De mange fibre hjælper til at binde dejen sammen. Det hjemmelavede er bare mandler, der er malet til mel i foodprocessor :)

      Svar
  4. Hej Jane. Kan jeg bruge alm kokosmel i stedet for hjemmelavet mandelmel? Og mon det skal være samme mængde? Er ude på det skal være nemt og hurtigt ;) Vh Randi

    Svar
    • Ja, I know!! det var en svær beslutning. Vi har haft det i 3 år og jeg har elsket det hver dag. Jeg har heldigvis gemt et par striber af det, så jeg kan tage det frem og kigge på det og så skal vi jo finde på noget nyt og spændende i stedet ;-)

      Svar