Shawarma i blomkålswrap

Med de rette ting i køleskabet, lykkedes det mig i sidste uge at fremtrylle denne uhørt lækre shawarma-frokost på under 10 minutter.

Shawarma i blomkålswrap blev lavet cirka sådan her:

shawarma LCHF

Shawarma i blomkålswrap

Udskriv Pin
|

Ingredienser

Sådan gør du

  • Hvis ikke du har en rest af pizza, kan du lave den ved at følge opskriften der linkes til.
  • Steg evt. oksekød på en pande, hvis ikke du har en rest.
  • Kom oksekød i en wrap af LCHF-pizzabund, kom rucola, cremefraiche-dressing og chiliolie ved.

Noter

* I Mæt & Slank med LCHF har jeg en lækker shawarmamarinade, som man selv blander derhjemme af sine egne krydderier. Det er jo dejligt med den form for overskud. Her har jeg dog brugt en købt shawarma-blandingskrydderi fra min grønthandler. Jeg tjekker dog lige posen for ting som: dextrose, majsstivelse, andre ord for sukker, smagsforstærkere og mononatriumglutamat (E621).
** Cremefraiche-dressingen blandede jeg hurtigt af fed cremefraiche, lidt hvidløg, urtesalt og hakkede urter, vist nok mynte og basilikum. Lidt sært match, men det smagte ganske glimrende.

God, mættende frokost på under 10 minutter! Velbekomme!

Årets julegave-idé❤️

120 lækre, sunde og mættende opskrifter til alle dagens måltider + lidt ekstra lækkert til de særlige lejligheder.

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

15 kommentarer til “Shawarma i blomkålswrap”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




    • Åh gud ja, ældgammelt indlæg og link. Jeg har rettet det nu, så det linker til opskriften her på bloggen :)
      Tak for heads up!

      Svar
  1. Hej Jane,
    Jeg synes virkelig det lyder spændende med dine forskellige grøntsagsbrød, men jeg kan ikke lide blomkål og jeg har derfor afholdt mig fra at lave disse. Men er blomkålssmagen gennemtrængende eller hvordan?
    Jeg kunne virkelig godt bruge et alternativ til almindelig brød til sandwich osv :)
    Mvh Nanna

    Svar
    • Nu kender jeg ikke lige detaljerne men min umiddelbare holdning er, at der findes flere veje til Rom. Spisedage/cheatdays kan sagtens fungere for nogle. Dels kan det give kroppen et lille chok, så den ikke går i dvale, og dels kan det virke befriende at “få lov”, så man derved har nemmere ved at holde ved på den lange bane. Jeg synes især, det er gavnligt, hvis man til dagligt er i kalorieunderskud. Så har stofskiftet godt af et spark. Ugentligt ville ikke fungere for mig (eller for sukkerafhængige) men det er nok individuelt.

      Svar
  2. Jeg lavede dem i går aftes og de blev så gode! Jeg erstattede pofiber med fiber husk, da det var hvad jeg havde. Og det gjorde dem slet ikke dårlige :)

    Har også spist rester til frokost i dag ;)

    Svar
  3. Hej Jane

    Jeg vil gerne begynde at følge lchf men min mand er ikke overbevist. Jeg kan jo ikke bare lave fede saucer og så han samtidigt spiser kulhydrater. Det bliver han jo ikke ligefrem sund af. Har du nogle gode råd til hvordan man kan spise lchf uden at hele familien inddrages, hvis de ikke vil?

    Svar
    • Jeg spiste LCHF i tre år inden min mand gik med. Jeg lavede bare en slags mad, evt. med lidt kartoffel/ris til, og så spiste vi det samme. Jeg tog ekstra af sovsen, dippen etc. Min erfaring er, at fedtet mætter og derfor spiser man ikke længere 4 portioner pasta, men måske kun en. Og på den måde går det lige op.

      Svar
  4. Hej. Hvordan har du lavet dem? På panden eller i ovnen? Jeg forsøgte nemlig at lave dem, men synes ikke det gik så godt.

    Svar
  5. ÅH!!! Jeg har ikke spist morgenmad endnu, og pludselig virker mine planlagte æg og bacon ikke heeelt så tiltalende … Jeg vil have shawarma i blomkålswrap!! :) (desværre er køleskabet voldsomt tomt)
    KH
    Anne

    Svar