Frisk morgenmad: Hindbæryoghurt med kokos og kakaonibs

Hver gang det bliver lunere i vejret, begynder mit Instagram-feed at svømme over af de lækreste morgenmadsanretninger med yoghurt med granola og frække toppings eller farverige smoothie med smukke sugerør og gejl. Og så kigger jeg på mine egne blege æg og tænker, at det da ikke kan være rigtigt, at jeg ikke også ind imellem kan spise den slags til morgenmad. Og så bliver jeg lidt trodsig og begynder at eksperimentere med yoghurtmorgenmad, selvom jeg godt ved, at der så som regel sker en af to ting: 1) Jeg får ondt i maven af de laktoseholdige mælkeprodukter  eller 2) Jeg begynder at blive sulten om eftermiddagen eller crave sukker.

Men indtil det sker, nyder jeg sådan en lækker morgenmad her:

Håbet var, at et par æg på sidelinjen kunne give lidt mere mæthed.

Frisk morgenmad: Hindbæryoghurt med kokos og kakaonibs

Udskriv Pin
|

Ingredienser

2 portioner

  • 150 g frosne hindbær (jeg lever livet farligt og bruger dem direkte fra frost - køber dog udelukkende øko-bær)
  • 200 g græsk yoghurt
  • 200 g fuldfed kokosmælk
  • 1 tsk vaniljepulver
  • skal af 1 øko-citron
  • Valgfrit: 1 spsk chiafrø bipollen (don't ask) eller hvad du ellers har af mærkelige ingredienser i dit køkken...
  • Topping: fx ristede kokosflager og kakaonibs

Sådan gør du

  • Blend hele balladen og drys med toppings.

Men jeg må igen erkende, at det ikke fungerer optimalt for mig, så for mig må det blive en weekend-ting, eller også må jeg servere den som dessert. Den har selv i hvert fald et af børnene godtaget herhjemme.

 

Og så skal jeg vist ellers ud og skaffe mig en kopi af Jyllandsposten. De bringer nemlig to store flotte sider LCHF i dag med opskrifter og fineste omtale af min bog i livsstilstillægget Viva.

Indlægget indeholder affiliatelinks.

Trænger du til en frisk start?

Få masser af inspiration til sunde, nemme og velsmagende retter med min nye bog.

Perfekt til dig, der spiser Keto, Low Carb eller som bare gerne vil undgå sukker og mel.

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

11 kommentarer til “Frisk morgenmad: Hindbæryoghurt med kokos og kakaonibs”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Hej Bandit

    Stor fan af dine opskrifter, foprdi jeg kan mærke, at kerner ikke er godt for mig. MEN.. jeg er stor tilhænger af bløde mælkeagtige produkter om morgenen. Som yoghurt.Og efter at have eksperimenteret lidt, kan jeg konstatere, at min mave er tilfreds med Skyr. Hvis jeg spiser en omelet med ost, svampe og bacon og en skål skyr med bananer til morgenmad, så kører jeg fint til langt op ad dagen- og det samme gør mine unger.

    Bedste hilsner

    Louise

    Svar
    • Det er jeg lidt misundelig på ;-)

      Ej, hvis jeg spiste en omelet med bacon og svampe og så yoghurt til, så tror jeg nu nok også, jeg ville kunne holde mig mæt.

      Svar
  2. Du er tit så god til at finde på …. Tænkte om du havde prøvet at lave noget elverbrød look alike?

    Svar
    • Uha nej, det har jeg ikke. Jeg har heller ikke smagt elverbrødet. Jeg er næsten helt stoppet med at spise alle typer brød, og så får jeg ikke lige eksperimenteret. Det må der laves om på ;-)

      Svar
  3. Jeg bruger også konsekvent avokado i min smoothie, giver skøn fylde og mæthed.
    Ellers har jeg set at netto nu har laktosefri yoghurt og creme fraiche – og så er der jo soyayoghurt…

    Svar
  4. Jeg laver nogle gange noget lignende, bare med en halv avocado i stedet for yoghurt, det smager fantastisk! Hvis det skal være rigtig lækkert, drysser jeg granatæblerkerner og kanel ovenpå :-)

    Svar
  5. Den ser ellers kæk ud med den farve :-) Jeg bliver heller ikke mæt af yoghurt, medmindre jeg drøner olie eller fløde i; men derfor er det rart med afvekslingen alligevel. Så den prøver jeg idag med en kokoslatte og lidt æg on the side :)

    Svar