LCHF indkøbsliste

Vil du gerne i gang med LCHF, men ved du ikke helt, hvor du skal starte? Så har jeg lavet en oversigt over de varer, som oftest befinder sig på min indkøbsliste. Listen finder du HER og den ligger også som permanent side i topbaren. Mange af tingene har du garanteret i dit køkken i forvejen, og nogle af tingene ved du allerede nu, at du ikke vil bruge. Listen er ment som en vejledning. Happy shopping :-)

Den eneste Low Carb-kogebog, du behøver

Low Carb-Keto-LCHF. Kært barn har mange navne. Få styr på forskellene og få samtidig 120 af mine bedste opskrifter til alle dagens måltider. Perfekt til at lave ugens madplan og tage med i køkkenet

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

6 kommentarer til “LCHF indkøbsliste”

Skriv en kommentar

  1. Hej Jane.
    Jeg er lige startet på lchf og synes det helt igennem fantastisk. Har du eventuelt nogle fif til indkøbslisten hvis man er studerende og på su, så man måske kan spare lidt på pengene uden at gå på kompromis med kvaliteten af ens vare

    Svar
  2. Elsker virkelig din blog, den er virkelig inspirerende!! Jeg overvejer selv at gå i gang med lchf. Jeg har i løbet af det sidse år spist færre kulhydrater end jeg plejer, har indset at jeg virkelig var afhængig af dem, jeg har til og med fået det meget bedre. Nu spiser jeg meget sjældent rugbrød og pasta/ris. Men jeg træner meget og jeg spiser altså ofte havregrød inden træning og noget frugt/grønt eller andre kulhydrater efter, selvfølgelig suppleret med protein og fedt. Men jeg tænker bare på hvor lavt indtag af kulhydrater jeg kan have hvis jeg stadig skal have energi til al min træning?

    Svar
    • Hej Anna
      Tak for din søde kommentar :-)

      Det er svært for mig at svare på, hvor lavt et kulhydratindtag, der fungerer dig ift. træning. Jeg kan kun anbefale dig at prøve dig frem. Selv har jeg i perioder spist ganske, ganske få kulhydrater, måske helt ned til 20 g pr. dag, og jeg har sagtens stadig kunne løbe 10 km. Selv har jeg langt mere energi på LCHF end på en kulhydratrig kost. Min oplevelse er, at hvis du træner udholdenhedstræning, kan du klare det på få kulhydrater, og fordelen er her, at din krop ikke løber tør for benzin. Du oplever altså ikke at gå “sukkerkold” halvvejs. Sukkerkold er jo et udtryk for, at din krop har tømt kulhydratdepoterne og skal skifte over og bruge fedt som energi i stedet. Og det kan være en svær omstilling. På LCHF er din krop vant til at bruge fedt som brændstof, og derfor slipper du for at skule skifte brændstof undervejs. Hvis du derimod skal sprinte eller på anden vis konkurrere på tid og fart, kan det være, du skal gøre det på kulhydrater. Kulhydrater er “raketbrændstoffet”, kan man sige. Men prøv dig frem. Det kan dog tage noget tid, før din krop er vant til det nye brændstof og derfor kan det kræve lidt tålmodighed. Men det er bestemt ikke meningen, at du skal have mindre energi. Tværtimod :-)

      Sverige og Norge har i øvrigt OL-vindere, som lever LCHF/lavkarbo: http://www.dagbladet.no/2011/10/31/tema/kosthold/helse/trening/lavkarbo/18829132/

      Svar