Proteinmorgenmad: Omelet med hytteost og kylling

Denne proteinmorgenmad bestående af en omelet med kylling, der har fået et ekstra skud hytteost er en skøn og mættende start på dagen. Den proteinrige morgenmad balancerer blodsukker og regulerer appetitten til langt ud på dagen. Det er skønt og vigtigt, hvis man lige er havnet et sted, hvor sukkertrangen igen raser rundt i kroppen.

Efter en tredages flirt med Østeuropa og de dertil hørende mad- og drikkevaner trængte jeg i den grad til at starte dagen med et skud protein. Det er altid dejligt at have sådan en reset-knap, man lige kan trykke på, hvis nu der lige har været omstændigheder, der har fået det hele til at skride.

Og denne mættende, proteinrige omelet med hytteost og kylling gjorde virkelig jobbet.

Omelet med hytteost og kylling

Udskriv Pin
1
|
10 min

Ingredienser

Sådan gør du

  • Pisk eller blend æg med hytteost og salt og peber.
  • Opvarm smør eller kokosolie på panden og steg æggemassen heri.
  • Fordel kyllingepålæg på den ene halvdel og luk omeletten som en halvmåne.
  • Steg omeletten på begge sider og server. Drys evt. lidt oregano over ved servering.

Proteinmorgenmad med hytteost

Hytteost har aldrig været min hofret, lad mig bare indrømme det fra start.

Jeg forbinder det med en glædesløs fedtfattig livsstil, hvor man sidder der med sin klumpede 0,00001% hytteost tilsmagt et par dråber syntetisk fremstillet sødemiddel. Men jeg tror, det er på tide med en holdningsændring her, for der foregår jo et massivt charmeoffensiv for hytteost i øjeblikket, og der kommer mange spændende nye varianter frem.

Hytteostens høje indhold af protein og relativt lave indhold af laktose (2 g pr. 100 g) fortæller mig, at jeg bør gøre en indsats for at gøre hytteosten til min nye ven. Min opgave må derfor blive at forene mig med dens klumpede natur, blende den eller vente til nogen lancerer en klumpefri variant. Sidstnævnte, tror jeg, ville være et hit!

Spiser du hytteost? Så hit med dit bedste tip til at få det bedste ud af min nye klumpede ven! :-)

Madbandittens Juleopskrifter

Tag alle mine bedste juleopskrifter med i køkkenet med denne lille jule-ebog.

Low Carb juleopskrifter uden gluten og uden sukker.

Madbandittens Juleopskrifter: 59,-

31 kommentarer til “Proteinmorgenmad: Omelet med hytteost og kylling”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Jeg elsker hytteost og jeg ved at hvis jeg skal følge LCHF så skal det være en med høj fedtprocent. Men jeg kan simpelthen ikke undvære den lækre cremede slags fra Levevis (Netto) og jeg bruger den til ALT. Istedet for revet ost i suppe, i en lækker æggesalat og ikke mindst naturel til alt jeg kan forestille mig til frokost! Grøntsager, avocado, rejer, tun, varmrøget laks osv osv. Jeg fløder mig til at prøve det i dine pandekager… Jeg er dog mest til “dit salte” køkken så mæske med tomater og purløg(bacon)
    Jeg er vild med dine opskrifter og hele konceptet- har en veninder der lige har tabt 9 kg siden jul….. Håber på samme resultat med din lækre mad??

    Svar