Send mere sukker

Jeg er ikke stolt af denne uge. Alt for meget sukker. Når der ryger sukker indenbords, mister jeg fuldstændig appetitten til rigtig mad. Jeg vil kun have mere sukker. Med sukker på. I dag kom jeg dertil, at jeg seriøst overvejede, om ikke jeg bare permanent skulle droppe mad og erstatte det med full time sukker. Why not?! Det ville være så nemt. Jeg har været helt ude i øverste tangent i dag. Great. På den “positive” side har min krop nu vænnet sig til sukker, så jeg får ikke længere hjertebanken, tunnelsyn og dødsangst. Kun en smule selvlede, men den spiser jeg bare væk med noget mere sukker. Er det ikke flot? Glimrende.

Stress og sukker

Det er særligt stress, som får mig til at spise sukker. Hvilket egentligt er åndsvagt, for når min krop er stresset, er den i forvejen i totalt alarmberedskab og behøver slet ikke sukker til at sende en kaskade af flere røde alarmer ud i kroppen.

Min arbejdsplads er faktisk ellers en okay sund en af slagsen. Altså, når man lige sorterer fredagsmorgenmad fra, hvor det åbenbart er almindelig praksis at fortære to skiver franskbrød, en thebirkes med smør og marmelade og en romsnegl.

Men herudover er der normalt ikke så meget usundt rundt på kontorerne. Bortset fra i denne uge hvor samtlige kontorer er eksploderet i store bøtter chokolader, bolcher og løs-godis. I dag var ingen undtagelse. Hele virksomheden gik i sukkerchok. Det er sgu ikke kønt, altså…

Nu jeg lige tænker over, er det forkert at sige, at min arbejdsplads er særligt sund. Det er den nok ikke. Men det plejer at være nemt nok at vælge at være sund på den.

Der er jo selvsagt ikke blevet lavet meget rigtig mad i mit hjem i denne uge, og det er jeg heller ikke specielt stolt af. I dag overvejede jeg, hvorvidt jeg kunne slippe afsted med at servere guldkarameller med mælk på til aftensmad, men manden modsatte sig og insisterede på, at måltidet som minimum skulle indeholde en smule protein også. Så jeg kastede mig ud i at lave kalkunnuggets, selvom jeg var kommet alt for sent hjem, og ungerne var fredagstrætte og tudede på skift. Og resultatet blev faktisk okay. Særligt ungerne syntes at det var et hit.

Paneringen bestod af 50 g revet parmesan, lidt majsmel (groft), 2 spsk sesamfrø, salt, peber, timian og paprika. Kalkunstykkerne blev vendt i æg, rullet i paneringen og lagt på en bageplade, og så fik de 12 min. ved 200 graders varmluft.  Tilbehøret var noget så interessant som letkogt blomkål, gulerodsstave og stænger af rød peber. Ikke ligefrem høj gastronomi. Men udmærket og egentlig en fik afveksling til sukker.

Jeg har lidt højere ambitioner for weekendens produktion. Jeg skal i hvert fald bage Carlas rugfler til ungerne. Og så skal jeg nok lave nogle glutenfrie kiks eller knækbrød. Eller begge dele. Og en del grøntsagsjuice til lissom at skylle systemet igennem. Og en masse andet rigtig mad. Uden sukker. Hovedpine coming up… Stay tuned.

Få 7 dage gratis af MadbandittenPLUS

Få energiberegninger på alle opskrifter og egen favoritside og slip samtidig for forstyrrende annoncer.

Start gratis prøveperiode nu

 

2 kommentarer til “Send mere sukker”

Skriv en kommentar