Tilbage til grøntsagerne

Som sagt var Barcelona fantastisk. Men lad mig også være ærlig: når måltiderne er spækfyldt med pølser, skinke og oste, så spiller grøntsagerne pludselig kun en birolle i måltidet. Og det er da som sådan fint nok, men nu trænger jeg altså til lidt grovfoder, så i denne uge skal der ske en opgradering på grøntsagsfronten. Jeg er ikke som sådan fan af udrensninger og detox’er og alt det moderne, men min krop reagerer positivt på grøntsager, så juiceren skal igen i gang med at hælde nogle grønne dråber i mig.

Vi kom hjem til et køleskab, som var ok fyldt på grøntsagsfronten men noget tamt på proteinfronten. Derfor den lidt ensformige kost.

Morgenmaden

Comboyæg med grøn juice af kålrabi, broccoli, bladselleri, squash, agurk, spinat og bredbladet persille. Og olieshot med fiskeolie fra Nordic Naturals.

Frokosten

Omelet med tun og manchego, spinatsalat med soltørrede tomater og grøn juice af kålrabi, spinat, bladselleri, agurk, basilikum og mynte.

Aftensmaden

Ribeye med grøntsager sauteret med hvidløg. Jeg var ikke specielt sulten og fokuserede mest på, at jeg skulle have noget grønt indenbords.

Nu er køleskabet til gengæld tomt for grøntsager også, så der skal fyldes op igen. Det er klart en af fordelene med en juicer. Alle rester af grønt presses bare derigennem og der er intet madspild.

Den eneste Low Carb-kogebog, du behøver

Low Carb-Keto-LCHF. Kært barn har mange navne. Få styr på forskellene og få samtidig 120 af mine bedste opskrifter til alle dagens måltider. Perfekt til at lave ugens madplan og tage med i køkkenet

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

3 kommentarer til “Tilbage til grøntsagerne”

Skriv en kommentar